Such a Nightmare!


Ännu en natt passerat med knappt någon sömn, ooh så jobbigt när man är oerhört trött
men ändå är det omöjligt att somna och när man väl gör det ska man vakna tusen gånger i timmen -.-
But that's life, så kan det bli ibland! :')


HAHA påtal om sömn.. drömde sjukt konstig och obehaglig dröm imorse!! :o

Drömmen utspelade sig i Skönsberg, där jag är uppvuxen. Så var jag ute och gick och plötsligt såg jag att det var en brand som höll på att startas på träden strax bredvid ett dagis (dock var det ingen på dagiset), förutom en konstig äldre kvinna som jag såg efter en stund som satt lite längre upp på en kulle och läste en bok och bredvid henne var det ett ytterligare träd som jag snabbt märkte att även detta träd hade lite glöd på löven.

Så jag skyndade mig upp och skrek att det håller på att börja brinna och pekade neråt och på träder bredvid henne med full panik inom mig. Men kvinnan var toklugn och svarade -Ääh det är ingen fara, det blåser mycket idag så blåsten kommer att stoppa branden. Med hakan nästan nere vid marken svarade jag snabbt, att blåsten gör ju att det blir värre och att den hjälper glöden att utvecklas till lågor?!!!!!!!!!!!!!!

Toklugn som hon var, svarade hon mig till slut -Okej då.. jag kommer strax, ska endast hämta en hink med vatten. Så började hon gå sakta mot dagisets ingång.. Plötsligt stannade hon till och vände sig om hastigt mot mig och sa med en lite mer dallrande röst att jag inte skulle gå någonstans. Men jag reagerade inte riktigt på det utan tyckte endast att det var vel självklart att jag inte bara drar när vi ska göra ngt åt branden när det endast var vi där liksom.. så jag svarade: Neeeje inte ska jag gå inte. 

När jag höll på att slå numret efter brandkåren, såg jag helt plötsligt min mamma och två personer till som stod sidan om henne på en balkong ovanför och såg ned på mig, så jag peka och försökte visa om branden liksom som var lite längre ned men hon och de två andra börja vifta hastigt att jag skulle komma till dem snabbt! Men jag förstod inte varför så jag hann ta några få steg närmre och fråga "vaa?", helt förvirrad och såg deras rädska i ansiktsutrycken på dem så fortsatte de vifta till mig och skrek att jag skulle komma, fort!

Precis då märkte jag att den där konstiga kvinnan var tillbaka, stod mest in till strax bakom mig flåsande och såg konstigt på mig! Jag sa till henne att jag kommer strax tillbaka och började sakta röra mig uppåt mot lägenheterna där mamma var. Men kvinnan följde efter och brast ut -NEEEJ! Du får inte gå!, med en ilsken och konstig röst, vilket gjorde att rädslan slog mig i denna sekund och jag börja tokspringa och hon efter mig..!!

Plötsligt höll jag i en stor röd hink gjord utav plast som var tom, som jag slängde av ren reflex bakåt mot kvinnan men jag missade! Plötsligt hitta jag en mycket mindre hink som var inuti ett rör, så jag greppa snabbt tag i den samtidigt som jag sprang förbi röret och kastade bak mot henne men hinken var så lätt att vinden hann ta den och gjorde att jag missade kvinnan. Plötsligt känner jag en kraft som drar mig bakåt (fastän ingenting höll tag i mig), kunde knappt springa framåt så jag greppade tag i stång/lykta och höll fast allt jag kunde. Verkligen kramade om stången så hårt jag kunde. Såg kvinnan närma sig mig med hennes enorma hink som inte alls var fylld med vatten utan med OLJA! ..med värsta häx skrattet, riktade hon sakta hinken mot mig och var påväg att slänga det över mig.

...När jag PLÖTSLIGT vaknar upp ur drömmen!
Alltså känslan var bra vidrig och obehaglig att vakna upp till, kan jag lova!!! 
Nä uffa..inte kul men tur att det endast var en dröm xD :')

FEJK. Sagornas bild av en häxa som en elak tant med vårtor på hakan och lång krokig näsa rimmar illa med den "riktiga" häxan, menar Qinna Blomgren. Nu söker hon Sundsvallshäxor till företaget Häxriket i Norden. Foto: Jens Meyer/scanpix

HAHAHA märks att det är påsk.. När kvinnan i min dröm skrattar som en äkta häxa! xD ;p
 
 
Anyway, så har jag nyligen myst i soffan tillsammans med älsklingen ♥, nördat lite på "Star Trek" och tjockat i oss otroligt goda glassen med maränger och stekt banan som älsklingen gjort iordning! :'D <3, under tiden då jag satt och endast tog det lugnt i soffan och läste en tidning. :')

(Bilden är dock tagen ifrån Google)



PussLOVE.. XOXO<3.
...Until next time!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0