Barnvakt


Passade sötbarnen; Alexandra som är 6år gammal och Christoffer som fyller snart 8år. 
Jag passade dem från 19.00-08-35 och fick enbart 1h sömn .. =/

Först såg jag och Alexandra på när Christoffer spelade något spel
om att han skulle klara av olika banor på olika planeter .. Han var jätte duktig! :D

Bara en liten stund senare ville barnen se på någon tecknad häst-film, så fick dem en varsin glass att mumsa på.
Men mot slutet blev filmen lite sorlig och Christoffer blev lite ledsen och ville inte fortsätta se på filmen
eftersom han började sakna mamma.. :( Så vi bytte till en annan gladare tecknad film, handlade om 4-5 glada kamrater som gjorde massa roliga äventyr varje dag .. :)
Jag höll dock på att somna av all tecknat .. :p HEHE.

Under tiden visade Christoffer massa olika trick han kunde göra på sin Gameboy, väldigt frän var den.
Den hade inte enbart spel, utan även en kamera så kunde ta kort och filma, kunde spela in ljud, göra om ljud, göra filmer, rita osv.. allt möjligt :).

Vid 22-tiden var det dags att borsta tänderna och ta på pijamas så hoppade vi under täcket på bäddsoffan och jag började läsa två böcker åt dem :) Sedan visade dem mig en Ryskpysselbok där det fanns massvis med roliga pyssel. Sedan skulle dem få lägga sig i deras mammas säng tillsammans, men bara en liten stund efter ville Christoffer ringa mamman sin, bara för att få höra hennes röst innan han somna så han fick absolut göra det :D.
När han lagt på, så kom han in till mig med en hög med böcker och ville sova med mig för han kände sig så ensam och så jobbigt med skilsmässan så vi fick gosa lite och läsa massvis av böcker och kika på dem fina bilderna .. senså, somnade sötnosen :D Men jag fick ligga riktigt oskönt, för han somnade på kudden jag skulle ha och såfort jag klev upp så vaknade han så jag fick ligga sådär som jag lyckades med HEHE :):)

Så jag lyckades äntligen somna vid 6 på morgonen, men redan vid 7tiden kom Christoffers vän Pontus så de fick äta frukost alla tre för Pontus hade inte ätit frukost innan de for, sedan fick dem borsta tänderna och sen fick pojkarna leka en massa med lego och sina Gameboy's på bäddsoffan
medans jag och Alexandra låg och myste och såg på Bolibompa :) Urgulliga små barn! :D♥




Får se vad dagen bjuder på idag, men just nu tänkte jag ta en liten promenad så jag piggnar till lite :)

PussLOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0