So lucky for having you <3

Igår var jag super duktig och åkte in till stan en jäkla timme för tidigt, såg fel på tiden haha xD och såg det inte heller förns jag nästan jag var framme :P Men det ordnade sig ändå, for in till skolan där jag skrev ut lite bilder och sedan rensade skåpet mitt, pratade även lite med kära lärarn Tommy :D. Senare var det dags att dra vidare och fixa lite ärenden så jag gick på mötet som gick bra, hoppas allt löser sig nu bara, så nu väntar jag endast på ett samtal jag ska få framöver med en tid till ett annat möte :). Ordnade även tid hos sjukhuset ang ett litet möte där dem ska säga vad jag exakt får äta och inte nu när jag är gluten allergiker. Dem skulle ju nämligen skicka brev med tid till mig för bra länge sedan men dem har väl varit lika duktig som vanligt och glömt bort det, men nu har jag iallafall en tid imorgon :).

När alla dagens ärenden var gjorda, for jag hem till mammi där jag firade henne lite eftersom jag kunde inte komma då det var morsdag. Blev även bjuden på gofika och en sommarsemla satt inte alls fel :)



Dock kom jag ju inte på att jag faktiskt nu inte kan äta sådana bakelser pga allergin, förrns efteråt :/:( Men det gick bra, kände efter ett tag att jag blev öm i magen och fick ont i vänstertarmen men inte sådana grova smärtor som tur var och efter ett tag gick det över :). Så blev lite fuskande där, men vafan de var ju morsdag firande och mamma hade lämnat detta åt mig med meningen (hon glömmer även om allergin så) och det är faktiskt riktigt svårt att bara ändra all sin kost bara sådär, så sjukt ovan att man lätt glömmer bort sig men nu har jag ätit bra annars så, nog även därför som jag inte fick så fruktansvärt ont nu när jag råkade fuska :).


Byggde även en legobåt med lillebror, självklart ville han även att vi skulle ta kort på oss xD Haha han älskar att vara framför en kamera och han vet att jag älskar att fota :) haha. Så såhär blev bilden på oss igår >.< Älskar bilden! Riktigt söt :) och jag verkligen älskar att umgås med min gulliga lillebror!! :D<3 Varje gång jag är där, kramar han alltid om mig hårt och säger att jag är en så himla snäll syster, att han älskar mig sååå mycket och en massa annat sött :D Man blir så glad att det är obeskrivligt hihi :D<3



Sedan busade vi även sjukt mycket att mamma tyckte vi såg så rolig ut att hon började skratta till sist och tyckte väl antagligen att vi var knasiga :P :) Men vafasen, lite galen måste man väl få vara ihop med lillebror :D. Ja.. jag färgade även håret på mammi, haha färgade någons hår andra dagen i rad .. någon som behöver färga idag också? ;D haha just kidding :) Självklart blev resultatet bra, blir alltid bra, har ju höllt på med färgning, klippning osv sedan bra många år tillbaka så man är ju lite erfaren nu :)

När jag var yngre drömde jag om att bli frissör, men blev en annan linje i gymnasiumet som jag tyckte va roligare att ta och i dagens läge är jag väldigt nöjd över det. Även fast jag kunnat sjukt mycket om barn så har man självklart även lärt sig mycket nytt mer teoretiskt. Skulle inte kursen varit så fruktansvärt dyr inom frissör, hade jag omedelbart skrivit in mig där menmen.. Får se med vilket jobb jag hamnar upp i slutligen :) Jag skulle ju som sagt kunna jobba med nästan vad som hellst, älskar att lära mig nytt och är inte så kräsen av mig. Allt jag provat på hittils, är ju super kul på sina olika sett :).


Vid 19 tiden var det dags för mig att dra vidare :) Sedan hoppade jag av bussen lite tidigare och tog mig en prommis till älsklingens jobb :). HAHA ibörjan var det riktigt svårt att förstå hur jag riktigt skulle gå, men det löste sig tillslut (Y) :).




När vi kom hem,
blev det pyssel på G för min del, tänkte göra en bok åt Pancakes.. eller ja, en bok om Pancakes (min och älsklingens kaninis). Nu har han ju fyllt ett år för en vecka sedan så tänkte man kan göra en liten bok med bilder och texter osv.. blir kul att se på efter flera år hur mycket han växt och sådär :) ^^, haha plus att jag älskar ju att pyssla så varför inte detta liksom :D


Imorse när jag vaknade vid ett tiden :P, gick jag ut och skulle ta mig min första dagens cigg så tog jag även med mig vovven, Texas så han fick kissa osv ute på gården. Så skulle jag svara på ett sms jag fick utav min kära vän Christoffer, haha så ja jag kollade på Texas - sedan började jag svara på sms vilket inte ens tog 1 minut, så när jag kollade upp igen var byrackan helt försvunnen!! Han smet igen!! Passade på att ta sig chansen, asså förstår inte hur han lyckas, så himla snabbt och dessutom hörde man inte ett enda ljud av de trots att han stod på gräset :s Jaja.. Så jag började självklart leta och ropa efter honom (han går alltid till bondens tik) så var inte så svårt att veta vart han skulle, dock varje gång han smiter, vet man ju inte vilken väg han tar så jag höll mig i närheten runt huset vårat och ropade på han först, sedan såg jag ju var han sprang ut från alltså fick jag ju veta vilken väg han tagit, så när jag såg han ropade jag som en galning på han men nää framför ögonen på mig sprang han vidare - till bondens tik. Så jag traskade mig dit och då slutligen kom han tillbaka till mig. Busfan! Visst är det att man ska ha hundar i koppel men vafan.. inte när man endast ska ta ut han på gården i en stund :p är ju annat ifall man ska gå på en promenad :). Men det ordnade sig iallafall :). Bondens tik var snäll hon, haha hon var ute lös hon med så hon lockade Texas till mig, hon började leka med honom och samtidigt som hon sprang mot mig så han följde efter och sedan stannade hon vid mig :) HAHA dock skällde hon lite eftersom dem lekte ju och dessutom är det bondens vakthund (har jag för mig), hon är iallafall fruktansvärt tränad så när hon skällde och sprang mot mig blev jag lite obehagligt rädd faktiskt xD Så bra känner inte jag hunden liksom haha :P Men ah såfort hon fick lukta på mig gick det bra :).

Så ja, vad sker idag? Absolut inte mycket och inget speciellt tänkte jag faktiskt :) Tänkte endast ta det lugnt, steka lite i solen, se på film, pyssla lite osv.. bara njuta av att vara ledig och försöka vila upp mig så min elaka snuva försvinner snart och även mitt cpöga xD hänger ännu och är väldigt känsligt :/



PussLOVE.. XOXO<3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0